Mat Gebu Antique Corner

Tuesday, May 12, 2009

Kata Pemanis Bicara....

As'laikum dan dengan izin darinya, maka digerakkan hati dan nurani untuk membuka satu lagi blog, tapi kali ini menyelami dunia antik dan pinggan mangkuk yang begitu nostalgia pada kita sebagai orang melayu (walaupun saya sendiri cuma 50% melayu dan 50% peranakan cina).....Kesempatan ini mat ingin mengucapkan terima kasih pada blogger2 tegar dalam dunia pengumpulan benda2 antik dan blogger2 lain juga...Terima kasih juga pada "Kak Ina" dari blog "Merah Samar" kerana pertama kali mat masuk blog dia dan terus macam teruja nak buka satu blog khas mengenai barang2 lama ini..akhir kata..terima kasih pada semu dan terima lah patik seadanya yeaa!!!....Kita tunggu kemunculan sulung n3 terbaru dalam masa terdekat ni yeaa..

7 comments:

Anonymous said...

Tahniah mat!...Alhamdulillah dah siap pun...

kak inna suka sangat mat dah bina blog ni...nanti kita sama-sama share idea ye....

CT Delima said...

Tahniah mat atas usaha mat yang tak sia2 ni... K.ct sokong 100% memang bagus, teruskan mat..kalau k.ct ada jumpa stok lama kita kongsi sama ya.. *wink*

Mat Gebu said...

kak ina...
Terima kasih yeaa..sebab saya masuk blog akak lah terus saya teruja sama....

Kak ct...
Settt!!! no problem kak ct...bab kongis yang best nihh...tak sabar dahh..hahaha

Sis Lin said...

mat...sedih terharu teruja aku....
Marvelous!!! TAHNIAH &CONGRATE!!!!
nnti aku bg ko hadiah le sempena perasmian..hahahahaha

Mat Gebu said...

sis-linn...
Adoii, aku pun turut terharu...tak pelah linn, ko buat susah2 jee...ko temankan aku merompak rumah mak koo pun jadi lah..tak payah bagi2 hadiah lain yeaa..hahaha..batuk2 Makcik Rosnah kat rumah....

~Yatt~ said...

salam cik mat..
mmg best cik mat bukak blog ttg pgn mgkuk nie..sekali bukak..berderet2 yg entri yg masuk..berpinar2 mata nih..tp syiok banget!!!
yg mane terlebih tu bole kita buat barter..hehe..
anyway bro..bravo!! u the only thorn among the roses kt geng2 pgn mangkuk cik kiah..hahahaha...

Mat Gebu said...

yatt...
Hahaha..tak kesah lah, saya ni jenis telinga tebal..apa org kutuk kata, ceQ buat donnoo jeee...lagi pun ada kah kita meminjam duit mereka dan keluarga mereja utk berhobi?..betul tak yatt?