Mat Gebu Antique Corner

Thursday, May 28, 2009

KEKWA MERAH SAMAR

Salam untuk semua, hari ni mat masukkan sedikit koleksi mangkuk gulai (ada 2 ketul saja) dan juga pinggan leper 9 inci (ada seketul jee)....Teruja tengok koleksi kak inna...jadi mat pun letak lah juga walau pun ada ciput jeee....

Tapikan corak2 macam ni memang sinonim dengan masyarakat kita orang melayu kan...Tu pasal mat tak de koleksi bunga kangkung, sebab arwah nenek tak suka guna, nanti sama dengan orang2 cina...biasalah orag dulu2 kann...Tapi at the end bunga kangkung jugak yang femes....

2 comments:

inna said...

cantik mat susun mangkuk dengan pinggan tu..mangkuk tu ada garis2 ek tak licin mcm yg biasa kita jumpa...

~Yatt~ said...

cikmat~sy pun suka tgk koleksi kekwa pink nie..d'very feminine..tgh tunggu teko k.hanim..nanti2 sy share mine lak..hehe..