Mat Gebu Antique Corner

Wednesday, May 13, 2009

PIRING BERBUNGA UNGU

Ok..ni mat letak 4 piring kuih berukuran 6 inci...Bunga ungu sama macam kepunyaan Yatt dan MrsNor....Kat kedai tu cuma ada ni saja....puas dah awek Indon tu selongkar bilik stor, tapi tak de dahh..tak pelah, banyak mana yang ada pun kira dah ok...apa lagi, kita sapu jeee lahhh!!...

Tatau nak panggil bunga apa tah...Bunga lalang boleh kot, tapi ada ke lalang keluarkan bunga secantik macam tu...Belasah je lah bunga apa2 pun.....Tapi memang cantik dengan rim emas di
sekeliling piringnya yang sedikit berbiku.....

10 comments:

SiS-lin said...

cntik ar mat...bunga dia tu lain dr yg lain ek...purple dia yg menawan tu mat..hehehehe

Kasawari said...

i like it.. purple...
pasni leh letak piring man united plak.. ha ha

Mat Gebu said...

sis - linn..
Tu lah..ingat pepel, ingat linn, ingat arill...tak gitu..

Kasawari...
eh boleh jeee....MU pun ada juga piring antik..tapi pemain2 yg dedulu leer, yg dah meninggal..macam mana tuu...

~Yatt~ said...

pandai yer mat menghargai pinggan2 lama nie..jarang ada lelaki yg minat cenggini..bole sy tau bape umur mat nie..tu pun kalo bukan rahasia ler..

MrsNor said...

Mat kat tempat akak ni banyak lagi plate bunga ni...nak ker??Akak boleh carikan

Mat Gebu said...

Yatt..
hahaha. eh saya ni mmg pengumpul antik juga...umur 33 dahh..muda lagi kan...

kak nor...
Terima kasih kak nor...nanti saya cari dulu, kot2 dah kehampaan esok, kita pesan dengan kak nor pulak yeaa..

inna said...

Ya ampun..ini pun mat dapat jugak...
alamak terujanyaa akak....

echah_syed said...

yg purple ni kat umah mak ade tau..aku nak skodeng gerobok dia :D

Anonymous said...

Cik Mat, menggu lepas Bunga balik kg kat melaka Bunga pun selongkar bwh rumah dan lemari banyaknya pinggan kaca bunga2 mcm mat nih,mak beli dulu2, yg bunga lalang mmg banyak, bunga ros pun banyak so Bunga pun kumpulah bwk balik kl teringat pinggan mangkuk cik mat yg lawa2 bila tgk blog nih lagi lah nk balik semula nk selongkah lagi....

Mat Gebu said...

kak inna...
Yang ni mat dapat piring kuih dia saja, 4 keping, jadi lah dari tak de kan, tapi kak nor kata kat tempat dia masih boleh dapat pinggan...teruja nihh..hehehe

kak combi...
Kak...kumpul2 dulu, pastu jual kat saya yeaa..alah kak combi ni kan mmg cun lahhh..ahaks, sikit punya baik aku puji..

anony...
Cik bunga....macam mat nak pi tolong kutip pinggan2 tu...Kalau ada lagi, baik u kutip angkut balik, cun tauu..kalau rasa mcm tak nak, saya sedia menerimanya..ahaks..