Mat Gebu Antique Corner

Friday, June 26, 2009

TAG DARI ESKAY....

Salam semua, ini ialah TAG pertama yang mat dapat untuk blog antik, kalau kat blog masak2 dulu, dah melambak tag2 ni, ada tu masih lom buat lagi..adehh, minta amponn yeaa pada penge"tag tu semua. Ok, tag ni mat dapat dari "eskay" pemilik blog barang2 antik dan Yatt pemilik blog koleksi tegar set2 lama yang mengangumkan iteww. Teman2 blog antik ni walaupun tak pernah bersua muka, tapi dah sebab minat tu satu aliran, terus ala2 mesra alam gitu...betul tak?....Tag ni ada syarat2nya...seperti berikut :-)

1. Copy badge "2008 Cute Blogger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda
2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda
3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.. (anda di-tag!)

Mari lah kita tengok jawapan untuk soalan no. 3 tuuu :-)
  1. Nama sebenarnya Adnan Bin Ibrahim, kalau di alam blogger lebih dikenali sebagai Mat Gebu... sebab nya saya tambah "Ah" depannya bukan apa, hanya untuk memperingatkan asal keturunan kami yang ada darah campuran peranakan cina....aik, ada yg mula juling dahh bila baca....hehehehe..
  2. Secara jujurnya saya mengaku, saya ni bukan lah manusia yang bijak pandai, tapi tak juga bodoh sangat...Bersifat old fashion dan sedikit konservetif (tapi masih berfikiran positif yeaa)...Biasa lah manusia kan ada kekurangan dan ada kelebihan...
  3. Hobi ada macam2, dia ikut mood, tapi tangga teratas mesti lah cooking n baking....sudah terbiasa...tapi ok lah kan hobi tu, bukan buat dosa pungg!. Dan yang terkini, mengumpul set2 lama..Ketagih tau hobi baru ni...dasatttt!!..
  4. Mat asal dari Sedenak...keluarga kami mendiami sedenak ni dah lama..arwah datuk berhijrah dari Rembau ke sini sekitar pertengahan tahun 30-an macam tu..Masa era2 kolonial Inggeris, zaman tuan2 dan mem2...Tu pasal mat suka sangat dok sini...Tapi dalam jarak waktu tu ada juga depa dok Rembau sekejap.
  5. Lagi satu, saya ni anak last (bongsu..hehehe)...Bonda mat, lepas tu dah tak beranak lagi, kilang dah tutup.. Adik beradik 4 orang semua lelaki, tapi kalau ikut kata bonda, dia keguguran 3 kali dan yang gugur tu tah2 anak perempuan....
  6. Hmm....mat ni jenis manusia yang tak suka fikir benda2 yang remeh temeh, dan selalu beranggapan, jika seseorang tu buat kesilapan, itu adalah lumrah..dah nama manusia kan. Sedangkan diri kita tanpa kita sedar juga sering melakukan kesilapan....
  7. Lagi satu, kalau nak beli barang yang dihajati, selewat mana pun mesti mat beli juga sebagai memenuhi tuntutan hajatku yang tak kesampaian..tapi bukan lah benda yag terlampau mahal....cuma barang2 biasa jee (sekarang lagi dasat, nampak jee nak...fuhhh!!).
  8. Mat mengaku juga lah yang mat ni bukan lah sorang manusia yang mudah menyesuaikan diri dengan sesuatu keadaan, tapi tetap mencuba sedaya upaya...masa tu kan kalau dah tak de orang aku nak ajal borak....Nenek tua pun aku belasahh je koo...tapi kena cakap kuat sikit laa..depa kurang dengaQ!!..
  9. Kalau tak de apa nak cerita, lagi suka berdiam diri. Tapi kalau dah mula cakap..susah leer, nak berhenti..laju semacam, ibarat mesin baru lepas dibaiki....licinn semacam, tak de sangkut2...susahh jugak kannn!.
  10. Last sekali nak bagitau, satu tebiat mat, tak pernah pandang rendah pada orang lain..Buat apa kita ada sifat2 macam tu, tak mendatangkan faedah langsung. Teringat satu petikan dari majalah "gila-gila" tahun 90-an dulu, katanya..... Manusia yang bijak ialah manusia yang berfikir sebelum bercakap, bukan lepas cakap baru berfikir......ada mutut tak apa waa tulis?....hehehe...
Dengan itu mat tamatkan lah TAG ini.....Ampon dan maaf jika ada terkasar kata dan ternoda bahasa....as'laikum untuk semua yeaa...Muahhh!!!..I lap u all!!!....

2 comments:

esKay said...

selamat pagi mat...
terima kasih banyak2 ye...
saya mula 'mengenali' mat pun melalui blog masak2 mat tu (tu yg jadi idola dapur saya tu, cik abang saya pun cakap, resipi mat enak)
semoga 'persahabatan' kita akan berlanjutan...

azlina said...

mat srnk baca tag hang...