Mat Gebu Antique Corner

Sunday, June 21, 2009

SET BUNGA TERUNG...

Selamat petang semua...buat apa tu..tengah minum petang ke?...Ok hari ni mat letak set cawan dan 1 keping pinggan bercorak bunga terung, pernah nampak set bercorak sama kat blog Yatt... Mat punya ni bentuk cawan dia lain dan bunga terung dia pun kecil sedikit. Disusun secara berlingkar di bibir cawan dan di birai pinggan. Tapi sayang teko dia tak de...Kalau ada complete set lagi "vouge" gitu u....hehehehe...



Perhatikan bunga tu, samakan macam yatt punya. Ada juga kat blog sapa yea, mat nampak ada pinggan makan kalau tak silap, bunga terung ni, hmmm blog Kak Ina KL..kalau tak silap... Cawan dia bentuk biasa je. Mat agak set ni mungkin jenis baru tak baru dan lama tak lama sangat kira dalam era hujung 70-an atau awal 80-an kot. ...Yelah apa kita kata"agak" tu ada betul ada tak... Nak pesan pada semua, bukan mudah yea nak dapat benda2 lama.. Dalam 10 kedai apek yang kita rompak, ada kala 1 kedai pun tak de, lagi satu nak memburu benda2 mcm ni, kena lah tahan sedikit dengan kekotoran, habuk dan keadaan rupa paras anda pabila selesai merompak...Ok dulu untuk hari ini..Jumpa lagi esok..byee..byeee.....muahhh!! I lap u all!!!!

2 comments:

Unknown said...

salam ah mat...lawanya cawan dia..kat blog pingganlama ada jual jugak...belum sempat nak simpan duit dah habis..cuma dpt order pinggan aje..

bestkan hasil rompakan ni...puas hati..walaupun berpeluh atas dan bawah..

~Yatt~ said...

cik mat..yg nie pun lawa kan..bunga terung melingkari rim cawan tu..sama pattern ngan piring tu..memang menawan..