Mat Gebu Antique Corner

Thursday, June 4, 2009

SET BIRU MEMIKAT

Salam semua..maaf lah lambat pos n3..sepatutnya siang tadi..Tapi seperti biasa, pakcik ada aktiviti merompak!!!...Hasil tak banyak, tapi ok lahh...yang tu cerita utk n3 akan datang nanti yeaa..Ok, untuk siri terakhir "spode" yang mat ada...Paling mat suka koleksi blue "Italian"....nampak elegant dan klasik sungguh...Dalam simpanan mat, ada macam2 saiz set pinggang, mangkuk, piring dan juga pinggan hidang bulat. Tapi yang sedihnya set cawan dan teko ceQ tak dakk laaa!!!!..

Yang ini pinggan merangkap mangkuk dasarnya rata tapi berbibir tinggi. Sesuai juga untuk makan mee goreng atau makanan yang berkuah...Yang belakang tu pinggan hidang yang sama bentuk dan kedalaman seperti mangkuk didepannnya..

Lagi satu jenis pinggan hidang besar, bentuk ala2 pinggang makan mungkum, tapi besar. Depannya pinggan makan mungkum dam depan sekali..ada mangkuk yang begitu sesuai untuk diisi mee sup/mee rebus dan lauk pauk....



Corak dia memang cantik dan halus...Set pinggan ni ringan dan halus, selain bersinar....Walaupun ianya buatan tempatan, tapi kualiti sentanding yang diimport...dan dah tentu ianya dibuat untuk dieksport ke luar negara.....Ada sesapa yang berkenan ke....kalau rasa susah nk cari kata mana, boleh lah singgah blog kak azi...untuk malumat lanjut, klik disini.......

3 comments:

~Yatt~ said...

isk isk cik mat..xleh jadi nie..suma chantique2...nak rembat gak nie..hehe..susunan pinggan pun cun bangat!!!

Unknown said...

salam cik mat...semalam ada jugak cina kedai tu tunjuk pinggan mangkuk brand spode tapi made in spain...tapi warna hijau..32 keping RM600 lebih...berbaloi ke kalau beli?

~Yatt~ said...

hehe..k.ina kl..sy tau kedai maner yg akak masuk tu..tokey tu pun offer gak kt sy..tp xbeli pun..kalau akak berkenan ape salahnyer..tp sy rasa mcm mahal jer.. :)