Mat Gebu Antique Corner

Wednesday, June 10, 2009

MANGKUK BUJUR...MANGKUK BUBUR....

Ok....Last n3 for today mat letak lah 2 jenis mangkuk. Seperti gambar kat atas tu, mangkuk bujur keluaran Oriental Ceramic. Jenis bunga mat tak pasti pulak..ada sesapa tau ke.. Boleh kongsi dengan mat....



Rasa2nya bunga apa ek?... Ada tu macam bunga daisy...lepas tu bunga magnolia kot...Ishh tatau nak kata lah kan....Pic sebelah tu cop mohor OC....comey kan, siap ada gambaran sekuntum bunga dok dalam lingkaran tuu...

Walau pun mangkuk bubur ni corak dia ala2 cat tumpah saja, tapi mat tetap suka..nampak klasik dan unik. Ibarat lukisan abstrak yang mempunyai banyak cerita dan maksud tersendiri...



Lingakaran warna merah tu cukup licin dan bila dilihat pada sudur berbeza ia akan menghasilkan warna seakan2 pelangi...Dengan lingkaran emas - merah - emas di sekeliling bahagian bawah mangkuk juga menambah keunikkannya....Rasa2nya lah kan, mangkuk ni buatan mana yea..Jepun ke Chin ek?...cop gambar burung dan T . S . tu apa maksud dia yea?..Any idea guys?....

2 comments:

casa'oma bakery said...

bunga senduduk purple kot...cuba tengok betul-betul....betul kan...

Anonymous said...

Cik mat,nk tgk muka cik mat bleh?Cik mat mmg pandai masak!!
Lg 1,cik mat selalu ada masa memasak ni,cik mat keje apa?Saya yg keje ni selalu xde masa nk memasak tp klau minat bleh aje kn..ehehe