Mat Gebu Antique Corner

Tuesday, June 9, 2009

PELITA MERAH.....PELITA HIJAU....

As"laikum semua....salam petang Selasa. Cuba tengok pelita lama tu...unik kan...Kak Sue cukup berkenan tau pelita hijau tu.....Wahai Kak Sue.....akak cuci mata dulu yeaaa..hehehe. Pelita ni ada sikit karatz2 tapi tak delah teruk sangat, cuma karat2 manja jeee...Satu yang mat suka pelita ni kerana sifat dwi-fungsinya. Mula dia dok diam macam gambar atas tu......

Lepas kita terbalikkan tapak dia, terus tangkai yang berfungsi sebagai pemegang tu menjadi penyangkut pada paku di dinding (yelah dulu2 kan rumah kampung jenis kayu...mana suka koo nak hentakkan paku pun tak kesah..kalau rumah dinding simen, silap hentak, jadi tak lawaa!!)...Macam dalam gambar...comeyy kan pelita tuu..pstt tu kat luar rumah di ruang mencuci baju..Habis koo aku paku buat sangkut bunga..last2 bunga meninggal, tinggal paku dia jee.....

7 comments:

Teratakantik said...

Mat....
dah naik juling biji mata eden ini ..kalau jumpa hijau ngap terus yeee

Ryana said...

A'kum Abg Mat. Pelita merah tu samalah ngan pelita saya.kat kedai tmpt saya beli tu ada bnyk lagi pelita mrh tapi yg hijau tu tak pernah nmpk pulak. Dapat kat mana tu?

azlina said...

mat ada lagi x belikan utk akk pos ke sini blh he..3x

HazCottageCHaRm said...

Salam Mat ...chantik berkilau kilau ...kak pun ader mat tapi corong glass tu tecit lah cikit...kaler asal bronze g2.....biaserlah kalau kat akak syumer akak makeup kan he he.....Salute lah ngan Mat....

ain said...

wow...dwifungsi.cantik lagi. mana dapat cik mat..???

Ummi said...

Amboiiihh antiknya lampu tu duk kat dinding...dulu2 orang panggil pelita ayam ke Mat? Now dah jadi milik orang la eh..hehee...Kalau kena pasang 2 3 pelita ni mau berjelaga hidung kan Mat...hehe

Sarah95 said...

cantiknya pelita ada lagi ke? berapa harga sebiji...?