Mat Gebu Antique Corner

Thursday, July 16, 2009

TEKO TAK "BERTOPI"...

Salam petang Khamis untuk semua, hari ni mat nak kongsi teko yang mat dapat tapi seperti biasa, bukan teko yang sempurna. Teko tak de tutup, tah apa nasib selalu saja dapat teko atau cawan yang tak sempurna..Hmm tak kesah lah, ada rezeki nanti, dapatlah penutupnyaa...Cik Tasha ada ke penutup dia yang lebih?....

Teko pertama...pernah mat nampak ada dijual di blog tasha, plan nak beli juga, tapi dah terjumpa, cuma tak de tutup saja. Bila lah agaknya boleh jumpa tutup dia nihh...sabar...sabar...

Teko kedua pulak, macam biasa, janda dari jepun, tak de penutup dan ada sedikit sumbing pada bibir bahagian atas teko (tak kesah...sumbing pun sumbing laaahh!!)...Bunga dia mat suka, lawa u, pernah nampak di blog tasha juga...

Teko ketiga pun sama seperti kes di atas..Teko tak de penutup, bercorak bunga raya. Pernah nampak teko ni kat blog kak sue "teratakantik"...Kalau ada tutup, dah tentu mat jual (sebab ada stok)...ni semuanya "janda"...hmmm kesian kan..

Ini pulak teko bunga kangkung kecik yang mat beli di "Lenga"....Lenga tu satu tempat atas sedikit dari "Bukit Kepong"...Walaupun teko kangkung, mat tetap beli sebab rupa dia nampak begitu sempurna dengan tangkai yang begitu selesa dipegang dan muncung yang nampak begitu "angkuh"!!....
Mungkin ini untuk teko tambah untuk seorang, sebab comey je....Eh lupa nak tangkap cop kat bawah dia, tapi cop lama....Ok untuk hari ni, jumpa di lain waktu dan ketika ......as'laikumm...byeee...i lap u all!!!....Muahhh!!!

5 comments:

Gee said...

Salam matt.

Tak pe teko janda. Laku juga..kan.
Cantik lah en mat.

~Yatt~ said...

salam cik mat..jangan lupa ek..bunga raya tu..kalau dah jumpa topinyer..sms wang hantaran k.. :-)

Welly said...

Salam mat, Waahh..tambah naik sri jer rumah Mat nie...cantiik jer selalu.., memang segar mata tengok semua koleksi Mat..,
Mat kalau Mat bagi akak nak pinang teko pertama tu.., biar pun ada ada kekurangannya akak rela meminangnya..sebab cian akak ada anak2 nya kad rumah akak tapi tak dah Maknya..jadi sudi lah kiranya Mat akak pinang. setia menunggu...he...he..

esKay said...

lawa nya teko teko tu mat...

casa'oma bakery a.k.a casaomaantique said...

salammm...kak welly..kalu nak pinang teko dgn mat sekali pun xper..betol x cik mat..?jgn mare arr cik mat..gurau je..lawa lah teko bunga raya tu cik mat...ada lebih ker...