Mat Gebu Antique Corner

Saturday, July 11, 2009

DARI JEPUN KE TANAH MELAYU....

As'laikum untuk semua...salam pagi Sabtu. Ingat tak pada n3 lepas mat kata, idung kembang tu...Sebab kotak merah di atas tu lah yang menyebabkan idung mat kembang...Tapi laa ni dah elok balik laa, lubang dia pun dah jadi comeyy..ahaks!!... Pagi semalam mat dapat parcel...Mula2 ingat EG punya tau, sekali tengok dari orang lain.. Terima kasih mat ucapkan pada "Aishah" dari blog "Koleksi Resipi"..atas pemberian benda yang begitu menawan kalbu ku....bergetar u jiwa bila tengok kotak merah yang gah lagi hangat itu...sungguh mengghairahkan!!!!....

Dan hujung kotak yang begitu menawan tu ada satu jenama sinonim sangat dengan penggemar koleksi pinggan mangkuk..tak lain tak bukan "Noritake"....Waaa...kembang sekali lagi..dah macam pintu "gua"lubang idung aku.....ahaks... Dengan berdebar2 mat bukak kotak merah seksi itu, dan dalamnyaa adaaa......... (dah nak pingsan masa nihh!!!!).

Piring2 biru yang begitu anggun, menawan lagi halus buatannya....Sungguh klasik dan nampak begitu mewah dengan lukisan beberapa jenis bunga pada setiap keping piring itu (ada 5 keping piring yang berlainan corak bunga)......


Bunga yang belah kiri ni kalau tak silap bunga "irish"..tumbuhan yang boleh mudah tumbuh di kawasan lembap dan yang berair... Lepas tu ada pulak bunga sakura yang begitu femes di negara matahari terbit tuu....


Yang ni pulak mat tak pasti bunga apa...ala2 bunga tulip pun ada, tapi daun dia lain pulak..alah aku hentam jee lah bunga daffodil..ahak, senang cerita... Belah kanan tu macam daun pokok buluh jeee..Orang2 Jepun pun depa memang suka pokok2 buluh ni..perasan tak pokok buluh banyak terdapat di taman ala2 "Zen".....



Dan yang terakhir ni, kalau tak bunga kekwa, mesti bunga daisy, tak pun bunga taik ayam...ahaks. Tak kesah lah apa2 bunga pun, janji menawan kalbu.... Sebelum menutup n3 untuk hari ni, tu dia tayang sekali lagi jenama femes seantara dunia, "Noritake".... Ok semua, mat masuk tidur dulu yeaa...jumpa lagi di lain waktu dan siaran...as'laikumm, bye...bye.... I lap u all!!!!!

11 comments:

Ryana said...

Salam Mat.
Wah! untunglah jadi blogger popular ni, siap dapat hadiah lagi.

esKay said...

slmt pagi mat, wahsehmeng....bertuah nya mat...bagaikan pucuk dicita ulam mendatang kan? hehee

casa'oma bakery a.k.a casaomaantique said...

salam...wah..betuahnyer badan...dapat lagi idaman kelebu yeaaaa...tahniah...mat.

Mat Gebu said...

ryana...
Salam..alah hai, mana ada popular, cuma blogger lama sikit jee...rezeki orang nak bagi, saya terima dengan rasa syukur..

eskay...
Hahaha...pstt, i mmg suka tau Noritake, bila dah dpt, lagi suka..

casaomaantique...
Salam, memang bertuah...kotak dia je pun lawa sangat...i likee!!!

~Yatt~ said...

salam cik mat..curi2 bagi komen nie..MIL dok tengah masak2 kat dapur tu..hehe..meleleh nie tau tgk cik nori yg begitu anggun niee..dah ler semalam tak tido lena dek mill farm..hari nie bertambah ler penyakit angau kat cik nori pulak..huwaaaaaaaa..manyak cun itu cik nori..beruntungnyer!!!!!!!!!!!

Ummi said...

Waaaahhhhh, banyak2 kilo dah jeles akak nih...eeeee..xnak kawan dia laaaa...uwaaaaaa....bestnya Mat!!! Ramai tul orang sayang ni..hehe...Cantik seesaaaanngaaattt!

Mat Gebu said...

yatt...
Laaa....sampai macam tu sekali ek..hehe, tak pe sabar2..insya allah ada rezeki mesti boleh dapat..pstt noritake tu pun saya tak sangka boleh dapat...

kak ummi...
Salam kak, alah hai, jgn mcm tu, nanti cepat tua....Biasa lah i kan penyayang gitu u..ahaks, geli ek?.

Aishah@Ariffin@Aqil said...

Tak silap aishah tu bkn bunga daisy tp bunga cosmos...

PINATBATE said...

huhuu..
napa akak tetiba rasa dengki jer kat Mat ni hah..
adui lah..cantiknya...

kak ina kl said...

salam cik mat..untungnya dia dpt gift dari member yang duduk di jepun...seronokkan bila kita dpt member di alam cyber ni..

memang menawan betullah koleksi terbaru kamu ni..

CT Delima said...

fuyooooo....! bergetar2 juga jantung k.ct ni mat. Tambah2 lagi tengok pinggan biru tu memang menawan kalbu ku. Cantik teramat cantik dah tak tau nak kata apa dah.