Mat Gebu Antique Corner

Saturday, September 12, 2009

THE THREE MUSKETEERS....

Salam sejahtera untuk semua, ini n3 pasal 3 hero....hehehe, biasalahkan, teko kotak ni kalau perhatikan, ianya nampak jantan, gagah perkasa, masculine dan macho (kalau teko bulat tu, ala2 teko perempuan)....Mat baru berjinak2 nak kolek teko kotak (sebelum tu nak tabik hormat kat "otai teko kotak ---> "Yatt"...hehehe), pertama kali mat beli teko kotak ni dari aweks antik (tasha), lepas tu dapat masa pertukaran hadiah (EG) dan terbaru dari tasha aweks antik ituu lagi..hehehe..Lepas ni tengok lah, kalau ada yang berkenan, itu pun kalau sumber kewangan mengizin kan....


2 biji teko hasil dari pembelian mat dari Tasha aweks antik...Memang klasik dan lain sungguh teko kotak ni, dan orang2 Negeri Sembilan lah paling femes dalam penggunaan teko ni, sebab kebanyakkan teko2 kotak ada dalam simpanan orang2 Negeri Sembilan(yang mat tau...). Teringat bonda mat cerita, masa dia kecik2 dulu, di Rembau selalu nampak teko ni digunakan, oleh 2 orang "wan (nenek)", yang bergelar "Wan Tewo" dan "Wan Pati".....depa berdua ni lah yang paling kerap bonda mat nampak menggunakan teko kotak....Agak2nya kan ada lagi tak ek dalam simpanan waris2 dia..hehehe, nak kena siasat nihh!!...

Dan yang ini pulak mat dapat dari program pertukaran hadian (EG) dari Encik Mohd Syahir Makin....Memang kelas kan, dan macam tau2 jee, mat tengah mula nak kolek teko kotak...rezeki kann, terima kasih sekali lagi utk Mohd Syahir....Ok lah semua, nak pi memasak untuk berbuka puasa....kita jumpa di n3 akan datang nanti, selamat berbuka puasa utk semua, byeeeee!!!!!

7 comments:

Gee said...

Salam mat,

Cun habislah teko kotak tu. Gagah perkasa ye...Ok teruskan mengumpul.

Chempaqa said...

salam che mat..
oohh baru chemp taw..teko kotak nie..teko jantan ker??hihihi..kang nak kena penampar mulut ku yg cabul nieh..ya amponnn....
chemp habuk pon tarak-teko kotak nieh...ape2 pon..mmg marbeles...

fitty's pinky rose cottage said...

salam CMG..

wah.. makin bnyk koleksi teko kotak CMG.. congrats! keep on hunting! hehehe.. teko ni cantek!

Welly said...

salam Cik adik Mat...

terlopong jer akak tengok teko kotak nie...akak baru jer ada satu macam yg Mat dapat GE tu..., itu pun dapat rembat dari cik adik Tasha...lepas nie..kena intip juga si teko jantan nie yer Mat? memang nampak tampan jer teko nie semua..

apapun tahniah karena dalam diam dah 3 Mat kuarantin teko jantan nie..kalau ada lebih boleh juga selipkan untuk akak yer...tq

shas said...

ala mat...menggodanya teko kotak tu.bilalah akak nak dapat satu.nampak mcm berat teko tu,berat tak mat?maklumlah,tak pernah tgk live

kak ina kl said...

salam mat..memang padanlah teko jantan dengan cik mat ni..tahniah ek dah terjangkit dari yatt..takutlah pulak akak terjangkit pulak nanti...

~Yatt~ said...

salam cik mat...
hehe..dah ada 3 jejaka rebutan dah..mesti lepas nie terus megolek teko2 kotak yg macho lagi gagah perkasa nie..apapun cantek kesemuanya..hehe..lagi untung dapat dari en syahir tu kan..terus excited call cik mat aritu..tumpang gembira sekali..hehe..
btw..jemput kolek ecard ikhlas dari saya k..